Ilustrovaná husľová škola od Josefa a Magdalény Mickových predstavuje postupne usporiadaný študijný materiál, ktorý možno použiť aj u detí predškolského veku, pretože na začiatku nepredpokladá znalosť čítania. Hlavnou tendenciou je rozvíjať melodické cítenie, takže technické cvičenia majú aj melodický charakter. V prvých štyroch mesiacoch alebo dlhšie hrá žiak bez znalosti hudby. Potom sa hudbu učí dvakrát - najprv podľa názvov nôt, potom podľa názvov nôt. Zásadou školy je vždy dať žiakovi najprv predstavu o tom, čo sa od neho očakáva, a až potom ho požiadať o výkon. Charakteristickou črtou školy je zohľadnenie všestrannosti výučby - žiak sa už v mladom veku učí pružnému sláčikovému pohybu, hlavným typom sláčika, vibrátu, základom hudobného výrazu atď. Učiteľovi je ponechaná voľnosť pri výučbe podľa individuálnych možností dieťaťa a, samozrejme, možnosť doplniť školu o ďalšie potrebné študijné materiály. Škola je vytlačená len v českom jazyku.
Popis bol strojovo preložený